park-hoeven-logo-2021-web

Nieuwsbrief Maart 2023

Geplaatst op 23-03-2023  -  Categorie: Algemeen

Het is weer voorjaar en alle commissies zijn druk in de weer met de start van het komende seizoen. Zo staat het Hubo Lente Toernooi weer voor de deur en wordt de voorjaarscompetitie weer opgestart. Om deze en alle andere activiteiten goed te laten verlopen zijn uiteraard veel vrijwilligers nodig, zowel voor de organisatie als ter ondersteuning. Onder het mom van “vele handen maken licht werk” kunnen de diverse commissies nog hulp gebruiken, zoals jullie verder in deze nieuwsbrief kunnen lezen.

Om bestaande en nieuwe vrijwilligers minder met administratieve taken bezig te laten zijn, zodat zij zich meer kunnen focussen op organisatorische taken, is Park Hoeven op verschillende vlakken aan het automatiseren. Jullie hebben dit al kunnen zien bij het inschrijven van nieuwe leden en bij het inschrijven voor trainingen. Ook is het voor ouders mogelijk om de Alles-in-1 profielen van hun kind(eren) via de website aan te passen.

Dinsdagavond 30 mei a.s. vindt de Algemene Ledenvergadering plaats. Het is  belangrijk dat alle leden meedenken over de toekomst van onze vereniging.

Laat je stem horen en noteer deze datum alvast in je agenda!

Voor alle nieuwe leden is in deze nieuwsbrief te lezen welke wekelijkse activiteiten er zoal worden georganiseerd. Sluit je aan bij de pintavond, tennisochtenden, squash clubavond of meld je aan als vrijwilliger zodat je andere leden leert kennen en vooral veel kunt gaan tennissen, squashen en padellen.

Namens het bestuur veel lees-, tennis-, squash- en padelplezier gewenst!

Janette van der Vleugel

Secretaris Park Hoeven

 

Voorjaarscompetitie Park Hoeven 2023

Ook dit jaar neemt Park Hoeven deel aan de voorjaarscompetitie met een groot aantal teams.

Dit is verreweg de grootste competitie die jaarlijks wordt georganiseerd door de KNLTB.

Een groot aantal van onze leden neemt deel aan deze competitie. Dat betekent dat, buiten het feit dat het heel gezellig is op de club, er tijdens de competitieperiode soms een beperkte mogelijkheid is om vrij te spelen. Met name de 10 vrijdagen zitten behoorlijk vol.

Afgelopen jaren is gebleken dat door goede onderlinge communicatie tijdens deze periode alles goed verloopt. Immers, drukte betekent ook gezelligheid op de club. En uiteindelijk is het toch dát waar het om draait.

Aan alle deelnemers alvast veel succes gewenst!

En vergeet niet je clubgenoten te komen aanmoedigen wanneer je zelf niet hoeft te spelen!

 

Voorzitter CCT gezocht

Na een 7-tal jaren in het bestuur van Park Hoeven te hebben gezeten, wordt het voor mij tijd om het stokje over te dragen.

Op een bruisende club als Park Hoeven gebeurt door de jaren heen van alles. Leuke, gezellige dingen waar je als bestuurder veel energie uit kunt halen. Dingen regelen voor leden zodat je er samen weer beter van wordt. Zowel voor de club als voor de speler.

Maar zoals overal, loopt het ook binnen Park Hoeven niet altijd vanzelf, en gebeuren er ook minder leuke dingen. En ook daar hoor je als bestuurder goed op te reageren. Zodat je samen met je medebestuurders een passende oplossing kunt zoeken voor elke uitdaging.

Ik kan wel zeggen dat dit binnen de mind-set van Park Hoeven eigenlijk altijd goed is gelukt.

No nonsens en laagdrempelig beleid heeft hier altijd de boventoon gevoerd. Daar wil ik mijn

mede bestuurders van de afgelopen jaren (en dat zijn er ondertussen best een aantal) dan ook hartelijk voor bedanken. Ik heb altijd het vertrouwen gekregen om mijn (eigenzinnige) ding te doen voor de competitiespelers en trainende leden van Park Hoeven.

Gezelligheid maar ook duidelijkheid hebben hier altijd de boventoon gevoerd.

Maar zoals gezegd, aan alles komt een einde.

Zo ook voor mijn voorzitterschap van de Commissie Competitie en Trainingen binnen Park Hoeven.

Het wordt voor mij steeds lastiger om hiervoor tijd vrij te maken. Dat betekent dat er zaken te lang blijven liggen en daar wil en moet ik van mijzelf voor passen.

Op dit moment betekent het helaas wél dat er nog geen opvolger is gevonden voor mijn functie.

Dat is geen acuut probleem maar zeker niet wenselijk op de langere termijn. Tennis, Padel en Squash blijven in beweging en Park Hoeven is als vereniging volop in ontwikkeling. Mocht iemand zich geroepen voelen, of wellicht iemand weten die geschikt zou zijn, dan zou het fijn zijn wanneer er contact wordt opgenomen met iemand van het bestuur.

Voor nu tot ziens en we komen elkaar natuurlijk weer tegen bij Park Hoeven!

Groeten,

Eddy Janssen

Commissie Competitie en Trainingen

 

Sponsorcommissie

Graag willen wij ons middels deze nieuwsbrief (nogmaals) aan jullie voorstellen. Wij zijn Gert-Jan Wientjens & Daniëlle Dambrink, wij vormen al ruim vier jaar een koppel, maar interessanter voor de leden van Park Hoeven: wij vormen de nieuwe sponsorcommissie.

Gert-Jan tennist al meer dan 20 jaar bij Park Hoeven, sinds een paar jaar is hij een zeer enthousiaste padeller. Daniëlle tennist sinds ruim een jaar bij Park Hoeven en net als de sponsorcommissie staat ook het tennissen voor haar nog in de kinderschoenen. Ze is van mening dat, als je lid bent van een vereniging die draait op vrijwilligers, je moet kijken waar jij een steentje aan bij kunt dragen. En dat is de sponsorcommissie geworden. 

Wij houden ons bezig met de sponsoring van de club. Te denken aan: het contact met de sponsoren, het zoeken naar- en onderhouden van mooie, vruchtbare samenwerkingen, het dan al niet samen met andere vrijwilligers en/of sponsoren organiseren van evenementen op de club en het aandragen van nieuwe, verfrissende ideeën zodra wij als sponsorcommissie helemaal gesetteld zijn. 

Wij zijn nog in de onderzoekende fase; wat houdt zo’n commissie in, met welke vrijwilligers op de club hebben we te maken, wat zijn de lopende afspraken, hoe reilt en zeilt alles bij Park Hoeven? Dat is de reden dat de leden nog weinig van ons hebben gezien. Wij zijn deze functie niet aangegaan om het binnenkort aan een ander over te dragen. We zijn hier serieus mee bezig, en serieus werk heeft tijd nodig. 

Mocht je vragen of ideeën hebben, of over een kwaliteit beschikken waar deze commissie wat aan heeft, mail dan naar: sponsor@parkhoeven.nl

Gert-Jan Wientjens en Daniëlle Dambrink

Sponsorcommissie

 

Jeugdcommissie

Op zondag 5 maart was de eerste Maashorst Activiteit voor de jeugd een feit. Op de diverse clubs binnen de Gemeente Maashorst was het onder het motto “Samen tennissen, nóg leuker” een drukte van belang. Bij Park Hoeven werden de wedstrijden voor de jeugd van 10 t/m 12 jaar (Categorie Groen) gespeeld. Zowel kinderen als ouders waren erg enthousiast, zodat dit evenement voor herhaling vatbaar is.

De volgende activiteit, op 19 maart a.s., is het Ouder-Kind toernooi waarbij onze jongste leden gezellig samen met hun ouder/verzorger wedstrijdjes gaan tennissen of padellen.

Noteer ook alvast de data 1 en 2 mei 2023 in je agenda, want dan vindt het jaarlijkse kamp bij Park Hoeven plaats! Informatie hierover volgt nog.

Ook de jeugdcommissie kan extra handjes gebruiken bij het organiseren en begeleiden van activiteiten voor de jeugd. Meld je als ouder aan, ook al tennis of padel je zelf niet, zodat we leuke activiteiten voor de jeugd kunnen blijven organiseren.

Voor informatie kun je terecht bij jeugd@parkhoeven.nl

Anke Verbeek

Jeugdcommissie

 

De Financiële Commissie zoekt ondersteuning.

Heb je affiniteit hiermee, ben je accuraat en vind je het leuk om een paar uurtjes per maand hierbij te helpen? Stuur dan een mail naar Peter Rotgans, Penningmeester@parkhoeven.nl

Peter Rotgans,

Penningmeester

 

Toernooi

Van 25 maart t/m 2 april a.s. vindt voor de 26e keer het Hubo Lente Toernooi plaats.

Het aantal inschrijvingen is, zoals in de afgelopen jaren, weer zeer hoog. Hubo is de hoofdsponsor en wij hebben weer een groot aantal sub-sponsoren die diverse prijzen beschikbaar hebben gesteld: Roose Groente & Fruit, Bakkerij Onze Bakker, CraftBoxs, Keurslagerij Peter van Kraaij, De Smaekmakers, Oogenlust Bloemen en Wijnhuis Uden.

Het wordt weer een fantastisch toernooi met dank aan de organisatie, Gerard Verdonschot en Djorgo Gubbels, en de leden die ondersteunen bij de wedstrijdtafel. De coördinatie van de hapjes is in handen van Stefanie van der Molen.

 

Intercompetitie (woensdagavond)

Op 22 maart vindt de afsluiting van de Intercompetitie plaats, met aansluitend de prijsuitreiking. In totaal deden 10 teams mee, verdeeld over 2 poules. De geweldige organisatie van dit event was in handen van Yvonne en Peter de Vos.

In september start de Intercompetitie 2023/2024. Vergeet je niet in te schrijven voor deze leuke en gezellige tennisavond. Ook beginners zijn welkom!

Meer info op https://www.parkhoeven.nl/competitie-intercompetitie

 

Koffieochtend (dinsdagochtend)

Op 28 maart vindt de afsluiting van de dinsdagochtend Koffieochtend plaats, waarbij de 3 deelnemers met de hoogste score een prijs kunnen winnen. Deze Koffieochtend staat al tientallen jaren onder de supervisie van Nell Dirks, die zorgt voor de indeling van de spelers en daarbij zo veel mogelijk rekening houdt met de sterkte en afwisseling zodat je tegen en met iedereen tennist.

De Koffieochtend gaat hele jaar door en iedereen is welkom. Je bepaalt zelf of je 1 of 2 wedstrijden wilt spelen. Start om 9.00 uur en/of 10.15 uur.

Meer info op: https://www.parkhoeven.nl/koffieochtend

 

IVVC (vrijdagmiddag)

Op 17 maart vindt de afsluiting van de vrijdagmiddag IVVC plaats. Diegene met de hoogste score mag een jaar lang de wisselbeker thuis op zijn favoriete plaats zetten en schoonhouden.

Helaas dames, dit event is speciaal bedoeld voor de wat oudere man die vindt dat hij voldoende werkzame jaren heeft gehad en nu zijn opgelopen frustraties probeert af te reageren door met een racket tegen een kleine gele bal te slaan die hier ook niets aan kon doen.

Herman Heij en George Stiekema zijn de organisatoren en worden hier bij ondersteund door Ary Stuifbergen die de financiën beheert. Het officiële gedeelte IVVC start in september weer, maar van eind maart tot september wordt er ook gewoon getennist en verzorgt Leo van Berkel de indeling op de vrijdagmiddagen.

Alle mannelijke vutters zijn welkom en wij zien jullie dan ook graag met grote getalen vanaf september weer meedoen voor de wisselbeker.

Arnold Moolhuizen

Commissie Toernooien en Recreatieve Zaken

 

Ben jij die vrijwilliger die wij zoeken ? 

Zoals tijdens de algemene leden vergadering van November al aangegeven is de Barcommissie naarstig op zoek naar een bardienstplanner.

Wat houdt de functie in; 

·         Het zorgdragen voor het inplannen van de openstaande bardiensten 

·         Het bewaken dat de bardienstplichtige leden hun jaarlijkse bardiensten vervullen 

·         Maandelijks een overzicht maken van de gedraaide bardiensten 

·         Fungeren als spreekbuis tussen de leden en bardienstcommissie 

·         Deze functie is zowel overdag als ’s avonds goed te vervullen. 

·         Je kunt deze functie zowel thuis als bij Park Hoeven vervullen 

·         Let wel: deze functie kost wel enkele uren per week. 

·         Enige kennis van MS Exel zou wel mooi zijn. 

·         Voor deze functie kennen wij binnen Park Hoeven een Contributie reductie. 

Lijkt deze functie iets voor jou of heb je hierover nog vragen, neem dan contact op met Gerard van der Ven, via mail facilitair@parkhoeven.nl

Gerard van der Ven

Facilitair (Bar- & Accommodatiecommissie)

 

Squash

De nieuwe ronde van de Kleine Kompetitie gaat binnenkort van start. Hierbij nemen squashers van Park Hoeven in meerdere teams deel aan een regionale competitie. Omdat het aantal squashbanen in de regio de afgelopen jaren afgenomen is, zullen op Park Hoeven relatief vaak teams voor de Kleine Kompetitie aanwezig zijn. Zij spelen op de vrijdagen vanaf circa 20:00. Kom vooral eens kijken op een van de volgende data: 10 en 24 maart, 14 en 21 april, 12 mei en 2 juni 2023.

 

Vrijwilligers gezocht

We zoeken nog een aantal vrijwilligers. Onze tennis-, padel- en squash-ladders verlopen via de Match App. Voor het beheer van deze app zoeken we nog een vrijwilliger die met de KNLTB samen de ladders in de app gaat beheren en het gebruik gaat stimuleren. Dit kost je gemiddeld circa een uur per maand.
Voor de trainingen zoeken we nog een trainingscoördinator. Samen met de trainers en de ledenadministratie zorg je er in deze rol voor dat de inschrijvingen voor en planningen van de trainingen soepel gaan. Veel repeterend werk is hierbij geautomatiseerd zodat je vooral bezig bent met contacten met leden en het oplossen van uitdagingen in de planning.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met het bestuur.

Gidi Bullens

Commissie Squash & Padel